Γεύματα

Πλιγούρι Σοτέ με κόκκινη πιπεριά, καρότο, κρεμμυδι, μαϊντανό, άνηθο & κουρκουμά

Το πλιγούρι ή μπλουγούρι ή πουργκούρι ή χόντρος είναι τροφή υψηλής βιολογικής αξίας.

Αποτελεί δημητριακό και όχι ζυμαρικό και γίνεται από πολλά διαφορετικά είδη σιταριού, κυρίως όμως από το σκληρό σιτάρι.

Το πλιγούρι:

✔️είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες.

✔️αποτελεί εξαιρετική επιλογή για να αντικαταστήσετε το λευκό ρύζι ή τα μακαρόνια, ιδιαίτερα αν θέλετε να χάσετε βάρος.

✔️σε σχέση με άλλα δημητριακά, έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι μετά την κατανάλωσή του ανεβάζει τη γλυκόζη του αίματος πολύ πιο ήπια, με αποτέλεσμα να θεωρείται άριστη πηγή υδατανθράκων για διαβητικούς.

✔️λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, θεωρείται ότι έχει υψηλό δείκτη κορεσμού, δηλαδή χορταίνει περισσότερο σε σύγκριση με άλλες πηγές υδατανθράκων, όπως το ρύζι και οι πατάτες, ενώ ουσιαστικά δίνει την ίδια ενέργεια.

✔️περιέχει πολύ περισσότερες φυτικές ίνες από το λευκό ρύζι/ μακαρόνια και σημαντικές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος B, όπως η θειαμίνη, η ριβοφλαβίνη και η νιασίνη, που είναι απαραίτητες για το μεταβολισμό και τη σωστή λειτουργία των νευρικών κυττάρων, άρα και του εγκεφάλου! ✔️περιέχει βιταμίνη E, που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος,

✔️περιέχει τριπλάσιο κάλιο και τετραπλάσιο φώσφορο, σε σχέση με τα λευκά μακαρόνια/ ρύζι.

✔️αποτελείται από σημαντικές ποσότητες μεταλλικών στοιχείων, όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος, αλλά και ιχνοστοιχείων, όπως το σελήνιο, που έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Το πλιγούρι μπορεί να:

📌καταναλωθεί ωμό (μουλιάζοντας το για 30′ σε ζεστό νερό).

📌μαγειρευτεί (σε αναλογία 1:2 ➡️ 1 φλ. πλιγουρι: 2 φλ. νερό).

📌μπορεί να το μαγειρευτεί με λαχανικά, μυρωδικά & μπαχαρικά της αρεσκείας μας σε διάφορες παραλλαγές. (π.χ. σε φρέσκιες σαλάτες, ταμπουλέ, σε γεμιστά ή για τους πιο παραδοσιακούς πλιγούρι με χοχλιούς).

Στη εικονιζόμενη εκτέλεση το πλιγούρι είναι σοτέ με κόκκινη πιπεριά, καρότο, κρεμμυδι, μαϊντανό, άνηθο & κουρκουμά συνταγή από την πολυαγαπημένη μας διατροφολόγο Μαρία Στακάκη.

 

Ακολουθήστε το προφίλ της

στο Instagram @the maria_st

και στο Facebook Maria Stakaki

για περισσότερες διατροφικές συμβουλές!